Sechin asks to destroy the circulation of Vedomosti with an article about his house in Barvikha

Rosneft head believes that all phrases with his surname in the Vedomosti article on his building up a house in Barvikha should be considered as an invasion of privacy. Top manager demands to prohibit the circulation of the article and destroy all issues in possession of the publisher.   
Origin source
The head of "Rosneft" Igor Sechin in his lawsuit against the publishing house "Business News Media" published by "Vedomosti", demanded to destroy all the means at the disposal of "Vedomosti" copies of the newspaper on July 20, an article entitled "Sechin building a nest in Barvikha," said RBC head the legal department of "Vedomosti" Vladimir Rumyantsev.

Sechin also asked to remove the article from the website and distribute it to prohibit in the future, he said. In addition, the head of "Rosneft" required to publish on the website and in the newspaper reported that the article "Sechin building a nest in Barvikha" acknowledged violating his right to privacy, said Rumyantsev.

According to him, all the phrases in the article with the name of the plaintiff Sechin considers interference in the private life. "We do not believe that violated existing law, because all the information obtained from public sources," - said Rumyantsev.

The official representative of "Rosneft" Mikhail Leontiev Sechin refused to comment on the essence of the claim. A source in the "Rosneft" RBC confirmed that Sechin's lawyers require the defendant to recognize all of the phrases in the article with the name Sechin interference in his private life and point it in the newspaper, as well as to destroy all available copies of the paper version of the said Article.

The issue of "Vedomosti" dated July 20, it published an article by journalist Rinat Sagdieva titled "Sechin building a nest in Barvikha." It tells us that Sechin has acquired land near clinical sanatorium property administration of President "Barvikha" and build a house there.

"Rosneft" after the article stated that the forced "to assume customized nature of this publication," which was published "without any kind of information was a clear reason."

In August Sechin gave in Ostankino court in Moscow to claim the publisher of "Vedomosti" and journalist Rinat Sagdieva. "Material claims in the lawsuit is not, but it takes a distortion of the facts and the finding of a refutation of the illegal invasion of privacy and use of personal data - this is the subject of the claim", - he told the then Vice-President of "Rosneft" Mikhail Leontiev.

An action against the publisher and journalist, "Vedomosti" was the second appeal the head of "Rosneft" in the court in August for newspaper publication. Before that, he filed a lawsuit on protection of honor and dignity to the "Novaya Gazeta" journalist and Roman Anya. The reason for this was the material Anya, and stating that the spouse Sechin Olga spent time on a yacht St. Princess Olga worth $ 100 million.

Sechin demanded to recognize information from the article of "Novaya Gazeta" untrue and discrediting his honor and dignity, to deny it and to destroy, said RBC representative of the court. In early September, the deputy editor of "Novaya Gazeta" Sergei Sokolov said that the lawsuit, resulting publication, there was no requirement to destroy the circulation. According to Sokolov, the head of "Rosneft" requests to remove material from the site and publish a retraction.

On the destruction of the circulation numbers of "Novaya Gazeta" insisted wife of the head of "Rosneft" Olga Sechin, who also addressed the Court, claiming a violation of her right to privacy. The lawsuit was filed in the Moscow's Basmanny Court on 15 August and two days later the court found it inaccurate and left him without movement. Sechin corrected the deficiencies within the prescribed period, and filed a lawsuit again. But on September 2, it became known that the court returned Sechin lawsuit, finding that she was not completely eliminated the shortcomings.